ကျောင်းနေအရွယ်ကလေးများကျောင်းအပ်နှံရေး မိဘပြည်သူအားလုံး ဝိုင်းဝန်း ကူညီဆောင်ရွက်ပေး

ကျောင်းနေအရွယ်ကလေးများကျောင်းအပ်နှံရေး မိဘပြည်သူအားလုံး ဝိုင်းဝန်း ကူညီဆောင်ရွက်ပေး

မိုးဖြိုင်ဖြိုင်ရွာသွန်းသော အေးမြလှသည့် ဇွန်လ မိုးရာသီနှင့်အတူ ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူများ  မျှော်လင့်စောင့်စားနေသော အချိန်ကာလဆီသို့ အသစ်တစ်ဖန် ပြန်လည်ရောက်ရှိခဲ့လေပြီ။ ထိုအချိန်ကား“မိုးဦးကာလ ကျောင်းဖွင့်ချိန်”ပေတည်း။

ကျောင်းရှေ့ရှိ နိုင်ငံတော်အလံ တလူလူလွင့်နေပုံမှာ ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူတို့ကို လက်ယပ် ခေါ်နေသကဲ့သို့ပင် ထင်ရလေသည်။ တစ်နွေလုံး ဖုန်အလိမ်းလိမ်း တက် ခဲ့ရသော ကျောင်းခေါင်းလောင်းကြီးသည် အသက်ဝင်လှုပ်ရှားကာ သံချိုမြည်ကြွေး နေသကဲ့သို့ တိတ်ဆိတ်ငြိမ်သက်ခဲ့ရသော စာသင်ခန်းများသည် အဖြူ၊ အစိမ်းတူညီ ဝတ်စုံကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူများနှင့်အတူ များမကြာမီသက်ဝင် လှုပ်ရှားလာ ပေ တော့မည်။ သူငယ်တန်းအရွယ် ကလေးများမှသည် အလယ်တန်း၊ အထက်တန်း အဆင့် ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူအားလုံး အဖြူ၊ အစိမ်း ကျောင်းဝတ်စုံ ကိုယ်စီ လွယ်အိတ်ကိုယ်စီလွယ်ကာ အမိကျောင်းတော်ကြီး ရင်ခွင်ဆီသို့ တက်ကြွသော ခြေလှမ်းများဖြင့် တင့်တယ်လှပ ပြုံးပျော်ကြည်နူးစွာ ရောက်ရှိလာကြမည့်အသွင်ကို တွေးထင်မြင်ယောင်မိလေသည်။

“ငယ်စဉ်အခါ၊ ပညာရှာ”ဆိုသကဲ့သို့ ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူတို့အတွက် ပညာရှာ ရာတွင် အစစ်မှန်ဆုံးပတ်ဝန်းကျင်မှာ စာသင်ကျောင်းပင်ဖြစ်သည်။ စာသင်ကျောင်း သို့ရောက်ရှိခြင်းသည် စာမေးပွဲအောင်မြင်ရန်ရည်ရွယ်ချက်တစ်မျိုးတည်းမဟုတ်ဘဲ ကျောင်းသားလူငယ်များ ဘက်စုံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်စေရန် ရည်ရွယ်ချက်ဖြင့် စာကိုလေ့ လာသင်ယူနိုင်ရန် ရောက်ရှိလာကြခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုသို့ အခြေခံပညာမူ လတန်း အဆင့်၊ အလယ်တန်းအဆင့်၊ အထက်တန်းအဆင့်အလိုက် သင်ယူသူတို့၏ ဝါသနာ၊ စိတ်ဝင်စားမှု၊ စွမ်းဆောင်ရည်တို့အရ ကြိုးကုတ်အားထုတ်သင်ယူကြခြင်းဖြင့် အနာဂတ်နိုင်ငံအတွက် ဗလငါးတန်နှင့်ပြည့်စုံသော နိုင်ငံ့သားကောင်းများ ပေါ်ထွန်း လာမည်ဖြစ်သည်။

ကျောင်းဟူသော ဝေါဟာရသည် ထိန်းကျောင်းခြင်းမှ ရယူထားခြင်းဖြစ်ပြီး လူငယ် လူရွယ် ကလေးတို့ကို အနာဂတ်တွင် မိမိတို့ကိုယ်ကို ထိန်းကျောင်းတတ်စေရန်၊ အမှားအမှန်ကို ကွဲပြားသိစေရန်၊ အသိဉာဏ်ပညာပြည့်စုံအောင် သင်ကြားပေးသော နေရာဖြစ်သည်။ စာသင်ကျောင်းများသည် ကျောင်းသားလူငယ်တို့အား ကျန်းမာ သန်စွမ်းသော ကိုယ်ကာယ၊ ထက်မြက်သောဉာဏ်၊ မြင့်မြတ်သော အကျင့်စာရိတ္တ တို့နှင့်ပြည့်စုံစေ၍ မိတ်ဆွေသူငယ်ချင်း အပေါင်းအဖော်တို့နှင့် စုဝေးနေထိုင်တတ် စေရန် အသင့်လျော်ဆုံးပညာသင်ကြားပေးရာဌာနလည်းဖြစ်သည်။

ပညာရေးသည် ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူတစ်ဦးချင်းစီအတွက် ဘဝရည်မှန်းချက် များ အကောင်အထည် ဖော်နိုင်ရန် အရည်အချင်းဖြစ်သကဲ့သို့ နိုင်ငံဖွံ့ဖြိုး တိုးတက် ရေးအတွက်လည်း များစွာအထောက်အကူ ပြုပေသည်။ သို့အတွက်ကြောင့် နိုင်ငံ၏ လူ့စွမ်းအားအရင်းအမြစ်များ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်စေရန် ပညာရေးကဏ္ဍမြှင့်တင်မှုကို အလေးထားလုပ်ဆောင်ကြရန် လိုအပ်ပေသည်။ တိုင်းဒေသကြီး/ပြည်နယ်များ အလိုက် ပညာရေးအခြေအနေမြင့်မားလာသည်နှင့်အမျှ နိုင်ငံတော်၏ အမျိုးသား ပညာရေးမှာလည်း ပိုမိုမြင့်မားလာမည်ဖြစ်သည်။ ပညာရေးအားနည်းရခြင်းကို အကြောင်းအမျိုးမျိုးပြဆိုနေကြသော်လည်း အဓိကအကြောင်းရင်းမှာ ဆင်းရဲမှုနှင့် ဆက်နွှယ်နေသည်။ ဆင်းရဲ၍ ပညာမသင်နိုင်၊ ပညာမသင်ယူနိုင်၍ ဆင်းရဲဟူသော သံသရာအတွင်း မကျရောက်စေရန် ဦးစွာပထမအားထုတ်ကြိုးပမ်းရမည့်သူများမှာ မိဘများနှင့် ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူများပင်ဖြစ်သည်။

နိုင်ငံတော်အစိုးရအနေဖြင့်လည်း ပညာရေးကဏ္ဍမြှင့်တင်နိုင်ရေးအတွက် ပညာသင် ကြားရေးကို အလေးထားလုပ်ဆောင်လျက်ရှိရာ ပညာရေးရည်မှန်းချက်အဖြစ် ကျောင်းနေအရွယ်ကလေးငယ်တိုင်း အခမဲ့ပညာသင်ကြားနိုင်ရေးနှင့် (KG + 9) အခြေခံပညာ အလယ်တန်းအဆင့်ပြီးဆုံး၍ အသက်မွေးဝမ်း ကျောင်းပညာများ သင်ယူနိုင်သည်အထိ ဦးစားပေးလုပ်ဆောင်နေသည်ကိုတွေ့ရသည်။

ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူတိုင်း အခြေခံပညာအလယ်တန်းအဆင့်ပြီးဆုံးသည်အထိ မသင်မနေရ သင်ယူ၍ ထိုမှတစ်ဆင့် အခြေခံပညာအထက်တန်းနှင့် စက်မှု၊ စိုက်ပျိုး၊ မွေးမြူရေးစသည့် အသက်မွေး ဝမ်းကျောင်းပညာများသို့ ဆက်လက်သင်ယူကြခြင်း ဖြင့် မိမိတို့၏ဘဝရှေ့ခရီးကို ကောင်းမွန်စွာလျှောက်လှမ်းနိုင်ကြပေမည်။ အခြေခံ ပညာအလယ်တန်းအဆင့် အောင်မြင်ပြီးမြောက်သူများသာ သက်မွေးပညာ သင်ကျောင်းများသို့တက်ရောက်ရန် အရည်အချင်းပြည့်မီမည်ဖြစ်သည့်အတွက် ကျောင်းသားများ၏ ဘဝအာမခံချက်ရရှိအောင် မိဘများအနေဖြင့် အနည်းဆုံး အလယ်တန်းအဆင့် ပြီးမြောက်အောင်မြင်သည်အထိ ကျောင်းထားနိုင်ရေးကို ရည်မှန်းချက်ထား လုပ်ဆောင်သင့်ပေသည်။

၂၀၂၄-၂၀၂၅ ပညာသင်နှစ်အတွက် “ကျောင်းနေအရွယ်ကလေးအားလုံး ပညာရေး မဝေးဖို့ ကျောင်းအမြန်အပ်နှံစို့”ဆောင်ပုဒ်နှင့်အတူ ကျောင်းအပ်နှံရေး သီတင်းပတ် အဖြစ် မေလ ၂၃ ရက်မှ ဇွန်လ ၂ ရက်အထိ ကျောင်းအပ်လက်ခံမည်ဖြစ်ပြီး ဇွန်လ ၃ ရက်တွင် ကျောင်းများစတင် ဖွင့်လှစ်သင်ကြားတော့မည်ဖြစ်သည်။ ကျောင်းနေ အရွယ်ကလေးတိုင်း ကျောင်းသို့ရောက်အောင်ပို့ဆောင်ပေးရမည်မှာ မိဘအုပ် ထိန်းသူများ၏ တာဝန်ဖြစ်သကဲ့သို့ ကလေးငယ်တို့၏ ပညာရေးအတွက် ပညာရေး နှင့်ဆက်နွှယ်ပတ်သက်နေသူများအားလုံး ပေါင်းစုတာဝန်ယူရမည်ဟူသော အခြေခံ သဘောတရားအတိုင်း ကလေးများကျောင်းနေမြဲရန်၊ ဘက်စုံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်စေရန် မိဘများ၊ ဆရာ၊ ဆရာမများ၊ ရပ်ရွာလူထုများ၊ ပညာရေးကြီးကြပ်သူများ အားလုံးစု ပေါင်း၍ အကောင်အထည်ဖော်လုပ်ဆောင်ကြရမည်ဖြစ်သည်။

မြန်မာနိုင်ငံ၏ အမျိုးသားပညာရေးဥပဒေ ၂၀၁၄ ခုနှစ်၊ အခန်း (၈) ၊ ပုဒ်မ (၄၅) တွင် “မိဘ သို့မဟုတ် အုပ်ထိန်းသူသည် မိမိတို့၏ကလေးများကို ကျောင်းနေအရွယ်တွင် နိုင်ငံတော်က သတ်မှတ်ထားသော အခမဲ့မသင်မနေရပညာရေးကို သင်ကြားပေးရေး အတွက် သက်ဆိုင်ရာကျောင်းသို့ မဖြစ်မနေ ကျောင်းအပ်ရန်နှင့် ယင်းပညာရေး အဆင့်ပြီးမြောက်သည်အထိသင်ယူစေရန် တာဝန်ရှိသည်”ဟု ပြဋ္ဌာန်းထားသည်နှင့် အညီ နိုင်ငံသားအားလုံးက အလေးထားဆောင်ရွက်ကြရမည်ဖြစ်သည်။

နိုင်ငံတော်စီမံအုပ်ချုပ်ရေးကောင်စီဥက္ကဋ္ဌ နိုင်ငံတော်ဝန်ကြီးချုပ် ဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီး မင်းအောင်လှိုင်က ၂၀၂၃-၂၀၂၄ ပညာသင်နှစ် လူရည်ချွန်မောင်မယ် များနှင့် တွေ့ဆုံ စဉ် အမှာစကားပြောကြားခဲ့ရာတွင် “ပညာရေးအခြေခံမကောင်းပါက မိမိအတွက် သော်လည်းကောင်း၊ မိမိဘဝ၊ မိသားစုဘဝနှင့် မိမိပတ်ဝန်းကျင်၊ တိုင်းပြည် နှင့်လူမျိုးကို ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်အောင်လုပ်ရန်မဖြစ်နိုင်ကြောင်း၊ ထို့ကြောင့် အခြေခံ ပညာကဏ္ဍတွင် လူငယ်လူရွယ်အားလုံး၊ ကျောင်းနေရမည့်အရွယ် အားလုံး ကျောင်းနေနိုင်ရေးနှင့် ပညာကိုဆုံးခန်းတိုင်သင်ယူနိုင်ရေးသည် အလွန်အရေးကြီး ကြောင်း၊ အချိန်မတိုင်မီအကြောင်းအမျိုးမျိုးကြောင့် ကျောင်းထွက်ကြရပြီး ကျောင်း နှင့်ကင်းကွာ ပညာရေးနိမ့်ကျသည့် လူငယ်များမဖြစ်အောင် တာဝန်ရှိသူများ၊ မိဘများနှင့် ဆရာ၊ ဆရာမများက ဝိုင်းဝန်းထိန်းသိမ်းသွားကြရန် လိုအပ်ကြောင်း” ပြောကြားခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့် ကလေးများအားလုံး စာသင်ခန်းသို့ရောက်ရှိစေရန်နှင့် အကြောင်းအမျိုးမျိုးကြောင့် စာသင်ခန်းမှ ထွက်ခွာမသွားရေးနှင့် ပညာရေးကို ဆုံးခန်းတိုင်အောင် သင်ကြားနိုင်ရေးကို မိဘ၊ ဆရာ ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက် ကြရမည် ဖြစ်သည်။ မိဘများအနေဖြင့် မိမိတို့၏သား၊ သမီး ရင်သွေးငယ်များကို မပျက်မကွက် ပညာသင်ယူနိုင်စေရန်အတွက် နိုင်ငံတော်ကဖော်ဆောင်ပေးထားသည့် ပညာ သင်ယူနိုင်သည့် အခွင့်အလမ်းများကို ကောင်းစွာအသုံးချကာအလေးထား ဆောင်ရွက်ပေးရန်လိုပေသည်။ ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူတို့ကလည်း ဇွဲ၊ လုံ့လ၊ ဉာဏ်ပညာ တို့ဖြင့် ပညာကိုကြိုးစားသင်ယူ၍ မိမိတို့ဘဝရည်မှန်းချက် ပန်းတိုင် သို့ရောက်ရှိအောင် လျှောက်လှမ်းကြရမည်ဖြစ်သည်။

အချုပ်ဆိုရသော် ခေတ်မီဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်သော နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံဖြစ်လာစေရန် နိုင်ငံသူ၊ နိုင်ငံသား အားလုံး ပညာရည်အဆင့်အတန်း မြင့်မားနေရန် လိုပေသည်။ အသိပညာ၊ အတတ်ပညာကျွမ်းကျတို့နှင့်ပြည့်စုံ၍ အရည်အသွေးမြင့်မားသည့် နိုင်ငံ၏ လူ့စွမ်းအားအရင်းအမြစ်များဖြစ်သည့် ကျောင်းနေအရွယ်ကလေးများအားလုံး ကျောင်းနေရေး၊ စာသင် ခန်းများအတွင်းရောက်ရှိရေးသည် နိုင်ငံသားအားလုံး၏ အမျိုးသားရေးတာဝန်ပင်ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်  ကျောင်းဖွင့်ချိန်ရောက်တိုင်း ရုပ်မြင်သံကြားမှ အချိန်ကိုက်ကျောင်းတက်ဖို့ နှိုးဆော်ထားသည့်-

“ပန်းကလေးများပွင့်တော့မည်ဖူးတံဝင့်လို့ချီ နေခြည်မှာရွှေရည်လောင်း ငါတို့စာ သင်ကျောင်း”ဆိုသည့် ကဗျာဆရာကြီး ပျဉ်းမနားမောင်နီသင်း၏ ကဗျာလေးအတိုင်း မိဘများအနေဖြင့် မိမိတို့၏ သား၊ သမီး ရတနာလေးများကို ကျောင်းသို့ပို့ပေးခြင်း ဖြင့် မိဘဝတ္တရားကျေပွန်ကြရမည်။

သို့အတွက်ကြောင့် မိမိတို့၏ရင်သွေးငယ်များ၊ မိမိတို့ပတ်ဝန်းကျင်ရှိ ကျောင်း နေအရွယ် ကလေး ငယ်များ ကျောင်းသို့ရောက်ရှိရန်၊ ကျောင်းအပ်နှံရန်အတွက် မိဘပြည်သူများအားလုံး အမျိုးသားရေး တာဝန်တစ်ရပ်အဖြစ် ဝိုင်းဝန်းနှိုး ဆော်ကူ ညီဆောင်ရွက်ပေးကြပါဟု တိုက်တွန်းလိုက်ရပါသည်။ ။

မယ်ထွေးလေး